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posted in The Spanish Studio/El estudio español

¡Hola!

Thanks for sharing your questions with the Lingvist community!

As stated on a previous post, our English-Spanish course is still in the making. This means we will continue adding lexical units in small batches (the latests one was last week) until we complete the module (5000 units), probably by the beginning of 2018.

¡Feliz aprendizaje!

posted in The Russian Studio / Русская студия

Don't want to see a good thread fall into abyss!

Here's a perfect song for beginners in Russian, with an awesome retro footage of Moscow 1980 Olympics.
It only has 4 lines:

Мы обязательно встретимся, слышишь меня, прости.
Там, куда я ухожу - весна.
Я знаю, ты сможешь меня найти,
Не оставайся одна.

Dolphin (or Del'fin in Russian) wrote this song in cooperation with another musician, now late Alexander "Mewark" Petrunin. The former created the lyrics and the latter - the melody.

Fans argue about the meaning of these 4 lines. The video illustration may suggest that it is "an epos about an ageing human soul", a collection of memories that will never come back alive, the feeling of wrinkles in the corners of one's eyes. Like anything in art, the final interpretation is with the listeners.

Итак, "The Spring" by Del'fin:

Мы обязательно встретимся, слышишь меня, прости.
Там, куда я ухожу - весна.
Я знаю, ты сможешь меня найти,
Не оставайся одна.

We will definitely meet again, do you hear me, I am sorry.
There, where I am going to, is spring.
I know you will be able to find me.
Do not remain alone.

posted in The English Studio

This is what I mean by typing it out:

alt text

If there is any other picture that you see on the screen, share it here.

posted in The Spanish Studio/El estudio español

Hello again!

Regarding your question, the prepositional phrase a los alumnos is the indirect object in this sentence because it corresponds to the 'beneficiary' or 'injured' by the action of the subject (las maestras). The direct object is the subordinate sentence que entreguen su tarea a tiempo.

We can see this clearly if we replace both objects by their corresponding pronouns: "Ellas les (IO) piden (a ellos) (IO, double dative) eso/ello (DO)" --> "Ellas se (IO) lo (DO) piden".

For further information on the proper use of direct and indirect object pronouns in Spanish, please check the following link:

http://www.rae.es/consultas/uso-de-los-pronombres-los-las-les-leismo-laismo-loismo

¡Feliz aprendizaje!

posted in The Spanish Studio/El estudio español

Hi there!

Thanks for sharing your questions with the Lingvist community!

The linguistic phenomenon you have mentioned is called "double dative" and is a common one in Spanish:

  • Repetition of the indirect object pronoun is necessary unless a previous reference has been established: "Le daré los regalos a mi mejor amigo la semana que viene."
    "¡Dale el juguete a tu hermana!

  • Using the indirect object pronoun is mandatory for the 3rd person, unless the indirect object is a proper name: "Le entregué los deberes al profesor." --> "Entregué los deberes a la señora Rosa."

However, I understand the example may seem a bit confusing, so I will modify it and add a short grammar note to it.

¡Feliz aprendizaje! 😊

posted in News | Updates | Love

Hi there!

Thank you very much for reporting that error! (What was I thinking of!? 😂).

I will correct it asap!

Feliz aprendizaje!

posted in 全コース共通

何らかの原因で、理解できない表示言語になってしまっている場合は、以下の操作を行ってください。

①画面一番下の 0_1510838113066_icon.account.2.png をクリックまたはタップして、ページ下の『Add a free course』を押してください。

② 青、黒と白のエストニアの国旗 0_1510838448754_estonian.flag.2.png を選択してください。表示言語が英語になります。

0_1510838153179_icon.account.2.pngをもう一度押してください。

④ イギリス英語0_1510838977538_icon.BritfromJap.2.png か アメリカ英語0_1510838998023_icon.AmericanfromJap.2.png を 横に表示されている情報『English from Japanese』もご確認の上、お選びください。

*操作後も表示言語が変わらない場合はサポートセンターまでご連絡くださいませ。

posted in Technical troubles

Hi there!

Thanks for letting us know! The reported account has been dealt with.

Happy learning!

posted in 全コース共通

モバイル用アプリでは音声で回答できる機能があります。

音声入力/音声認識の設定(モバイル用アプリ)
音声入力/認識はアカウント内、コース選択のページ一番下で設定可能です。

①起動ページ下のアカウントをタップしてください。
コース選択とユーザー情報のタブが出てきます。
②次にコース選択のページを一番下までスクロールダウンしてください。
こちらの詳細設定で『音声オン/オフ』、『音声入力/認識』、『背景色』の3つがご確認いただけます。
③音声入力/認識を使っての回答を望まれるお客様はこちらの『音声入力/認識』ボタンをオンにしてください。

例:Androidアプリ
0_1510581505774_android account.courses.ausio&voice.png
ディバイス内のマイクが正常に機能していない場合、または故障している場合はご利用できませんので、ご注意くださいませ。

posted in 全コース共通

まず、以下の項目をご確認ください。

  • ディバイスの音量がミュートになっていませんか。
  • LINGVISTアプリの音声設定がONになっていますか。

アプリ音声設定
音声または音声入力はアカウント内、タブ「コース選択」の一番下で設定できます。

①ホーム画面下の『アカウント』をタップしてください。
コース選択とユーザー情報のタブが出てきます。
②次にコース選択のページを一番下までスクロールダウンしてください。
こちらの詳細設定で『音声オン/オフ』、『音声入力』、『背景色』の3つがご確認いただけます。
③音声を聞きながら学習したい方は、こちらの『音声オン/オフ』のボタンをオンにしてください。

iPhoneアプリ音声/音声入力 設定画面
0_1510579238843_ios account.courses.png

*以上の項目を確認しても音声が聞こえない場合は、アプリの再インストール、ディバイスの再起動をお勧めいたします。
*ディバイス内のスピーカーが正常に機能していない場合、故障している場合はご利用できませんので、ご注意くださいませ。

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