German Challenge Day 6

• Welcome back to the challenge! Again, if you would like us to correct your sentences, please tell us in your comment. All corrections will be made on Monday, the last day of the challenge.

Your task of the day: Research the most popular cities and landmarks of Germany or a German speaking country. Write a few sentences (no minimum!) about what you would love to see.

Intermediate: Write at least five sentences, and additionally write about what you have already seen or hope to see (use conditional!) in the future.

The next task will appear about the same time tomorrow. Ready, steady, go!

• Weil ich in Deutschland lebe, habe ich schon viel gesehen. Was ich am meisten an Deutschland liebe, sind jedoch nicht die großen Städte. Meine Lieblingsplätze sind südlich von München in den Bergen - die kleinen Alpenstädte, zum beispiel Tegernsee.

• Ich denke es gibt viele schöne Orte in Deutschland zu reisen. Berümhe Stadt sind Belin und München. Berlin ist die Hauptstadt von Deutschland, Orte zu reisen sind das Brandenburger Tor und der Berliner Mauer. München hat ein sehr gut fest namens Oktoberfest. Viele leute reisen aus München weil die Oktoberfest habe sehr gut Bier.

Recent topics: