Is vosotros = ustedes?

I found an error in the course (Spanish for English), it asked me "second person plural" so I said "ustedes", but it said it's wrong and gave me "vosotros", they're synonyms though...

last edited by Marina

(Correct me if I'm wrong, it's been some time since I last studied Spanish...) Vosotros is plural, that's right. Ustedes is the formal way of saying 'you'. You would use ustedes when talking to a stranger or someone you're not familiar with.

last edited by Emily

¡Hola!

Thanks for contacting Lingvist!

In Standard Spanish, both vosotros and ustedes are 2nd person plural, but ustedes is used to address somebody in a respectful / less familiar way. Also, we teach them separately because the verb forms they use are different (2nd pers plural / 3rd pers plural): vosotros sois / ustedes son, vosotros estáis / ustedes están, etc.

We really appreciate your valuable feedback.

¡Feliz aprendizaje!

Hello, I'm from Venezuela and we never use 'vosotros' we use instead 'ustedes' no matter the situation, so either way, formal or informal situations.

Se los di a vosotros
Se los di a ustedes

Of course I'm directly talking to more than one person.

I love lingvist

Francisco

"Ustedes" está correcto, para mí no es formal o informal, simplemente es 'ustedes', por ejemplo puedo decirle a mis amigos o familiares:
Ustedes quedaron en ir a la playa
Y puedo decirle a mis profesores universitarios:
¿Ustedes asistirán a la marcha de mañana?

Francisco

¡Hola!

¡Gracias por contactar con Lingvist!

La explicación que proporcionamos más arriba se refiere al uso dentro de la variedad estándar del español. Como ya hemos especificado en otra entrada, nuestro curso de español desde inglés tiene como base la variedad neutra del español, por lo que ambos pronombres se enseñan del mismo modo, incluyendo también una explicación general sobre su uso en las diferentes variedades dialectales en nuestra sección de Consejos de Gramática.

¡Feliz aprendizaje!

last edited by Javier

Looks like your connection to Home was lost, please wait while we try to reconnect.